Репозиторий Dspace

ДЕЯКІ АСПЕКТИ АНАЛИЗУ КАТЕГОРІЇ «ДОЗВІЛЛЯ» У СИСТЕМІ ФІЛОСОФСЬКИХ, СОЦІОЛОГІЧНИХ ТА КУЛЬТУРОЛОГІЧНИХ НАУК

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Яцула, Тетяна
dc.date.accessioned 2021-12-28T07:41:28Z
dc.date.available 2021-12-28T07:41:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Яцула, Т. ДЕЯКІ АСПЕКТИ АНАЛИЗУ КАТЕГОРІЇ «ДОЗВІЛЛЯ» У СИСТЕМІ ФІЛОСОФСЬКИХ, СОЦІОЛОГІЧНИХ ТА КУЛЬТУРОЛОГІЧНИХ НАУК. Вісник Львівського університету "Філософсько-політологічні студії" Серія філос.-політолог. студії. 2021. Випуск 36. С. 164-172. DOI https://doi.org/10.30970/PPS.2021.36.20 ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/7587
dc.description.abstract У статті здійснено аналіз категорії «дозвілля» у системі філософських, соціологічних та куль- турологічних наук. Визначено основні категорії, що пов’язані з дозвіллям, а саме вільний час, вільну діяльність, дозвіллєву діяльність. Указано на взаємозв’язок цих понять, представлено їхні спільні та відмінні знаки. Здійснено характеристику дозвілля з позиції впливу на спосіб життя людини, на змістові цінності вибору форм проведення часу дозвілля. Умови вільного часу багато в чому визна- чають коло духовних інтересів і потреб людини. Характерною ознакою вільного часу є самоцінні вчинки й періоди повсякденної діяльності людини. Самоцінні дії сприймаються як вільна діяльність, як «час, яким можна розпоряджатися». Можливість вибору варіанту дії у вільний час значно ширша, ніж в інших сферах життєдіяльності, тому що людина може не тільки вибрати, чим їй займатися, але і взагалі не займатися жодною діяльністю. Воля вибору завжди обмежена як об’єктивними, так і суб’єктивними факторами, діапазоном реальних можливостей кожної людини. У статті зазначено, що велике значення мають ставлення людини до вільного часу, особистісні фактори, які пов’язані з віком, здоров’ям, родинним станом тощо. Однак кожна людина має значну волю у визначенні цілей своєї діяльності. Виділено, що стихійність вибору людиною змісту, структури вільного часу зумовлює неусві- домлене ставлення до нього як цінності свого буття. Розглянуто типізацію людей на основі їхніх переваг у виборі змісту, форм дозвіллєвого часу. На цій основі пропонується вибудовувати педа- гогічну взаємодію з молоддю, спрямовану на мотивування її до більш високого рівня проведення дозвіллєвого часу, що загалом відбивається на смислі її життя. З огляду на зазначене пропонується педагогам під час роботи з молоддю враховувати такі положення: дозвілля людини є важливим часом її життєдіяльності, головною характеристикою якого має бути його самоцінність; самоцінність дозвілля ототожнюється з вільним вибором змісту, форм і методів його проведення; зміст, форми, методи часу дозвілля людини пов’язані зі способом життя людини, для якої суттєвими ознаками є рівень особистісного розвитку, потреби, інтереси, ціннісні орієнтації; соціокультурні особливості часу життя суспільства та людини в ньому впливають на характеристики дозвіллєвого часу: структуру, зміст, форми, стан задоволення та інше. ru
dc.language.iso other ru
dc.publisher Львівський національний університет ім. Івана Франка ru
dc.subject дозвілля ru
dc.subject вільний час
dc.subject дозвіллєва діяльність
dc.subject вільна діяльність
dc.title ДЕЯКІ АСПЕКТИ АНАЛИЗУ КАТЕГОРІЇ «ДОЗВІЛЛЯ» У СИСТЕМІ ФІЛОСОФСЬКИХ, СОЦІОЛОГІЧНИХ ТА КУЛЬТУРОЛОГІЧНИХ НАУК ru
dc.title.alternative SOME ASPECTS OF THE ANALYSIS OF “LEISURE” CATEGORY IN THE SYSTEM OF PHILOSOPHICAL, SOCIOLOGICAL AND CULTURAL SCIENCES ru
dc.type Other ru


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Просмотр

Моя учетная запись