dc.contributor.author |
Галат, Л. М. |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-23T07:49:28Z |
|
dc.date.available |
2021-12-23T07:49:28Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Галат Л. М. Тенденції розвитку органічного плодоовочевого ринку України у світовому контексті. Агросвіт. 2021. № 12. С. 22–33. DOI: 10.32702/2306-6792.2021.12.22 |
ru |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/7535 |
|
dc.description.abstract |
У статті проведено аналіз сучасного стану розвитку органічного плодоовочевого виробництва та ринку органічної плодово-ягідної продукції в Україні та визначено його місце і потенціал у контексті сучасних тенденцій зростання світового ринку органічної продукції та експортних реалій і перспектив українського плодоовочевого органічного виробництва.
Розглянуто передумови, переваги та тенденції у формуванні виробництва органічних продуктів харчування в Україні в контексті швидкого зростання попиту на органічну продукцію в світі. Проте питома вага плодоовочевої продукції в структурі експорту незначна, внутрішній ринок органічних продуктів не розвинений. Досліджено причини такого стану та тенденції розвитку органічного плодоовочевого сектору.
Розглянуто структуру органічного виробництва фруктів, овочів, ягід за областями України та за видами культур. Проведено порівняльний аналіз площ з органічним статусом земель та чисельністю операторів органічного ринку в Україні та країнах Європи. З'ясовано, що в Україні кількість органічних виробників та органічних земель ще дуже мала.
Проведено аналіз факторів, які позитивно впливають на розвиток ягідництва. Головними чинниками для українських органік-виробників стала світова тенденція зростання попиту на органік-ягоди в країнах ЄС, державна фінансова підтримка галузі садівництва та ягідництва для закладання нових ягідних насаджень, будівництва холодильників, заморожування.
Розглянуто структуру виробництва органічних овочів, в якій переважають гарбузові та бобові культури, що орієнтовані на переробку чи експорт. Обсяги виробництва інших видів овочів не значне, їх сортовий склад та структура з року в рік змінюється. Свіжий ринок органічних овочів орієнтований на внутрішній ринок, де індивідуальне споживання органічної овочевої продукції низьке.
Обгрунтовано шляхи подальшого розвитку органічного плодоовочівництва в Україні спрямованого на збільшення ємності внутрішнього органічного ринку фруктів та овочів і зростання експорту. |
ru |
dc.language.iso |
other |
ru |
dc.publisher |
Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
ru |
dc.subject |
органічне плодоовочівництво |
ru |
dc.subject |
експортний потенціал |
|
dc.subject |
сертифікація |
|
dc.subject |
ринок органічної продукції |
|
dc.subject |
органічні фрукти |
|
dc.subject |
органічні овочі |
|
dc.subject |
органічні ягоди |
|
dc.subject |
оператори органічного ринку |
|
dc.subject |
Кафедра менеджменту та інформаційних технологій |
|
dc.title |
Тенденції розвитку органічного плодоовочевого ринку України у світовому контексті |
ru |
dc.type |
Article |
ru |