Аннотации:
Модернізація підготовки фахівців передбачає підготовку особистості, яка володіє здатністю критично мислити,
вирішувати нестандартні проблеми та схильна до неперервного самовдосконалення. Значна роль у цьому відводиться
компетентнісному підходу у навчанні. Завданням кожного університету є формування у студентів стратегічного
розуміння обраної професії, розвиток необхідних для цього вмінь і навичок, підвищення творчого потенціалу майбут нього фахівця.
У статті роз’яснюються позитивні моменти компетентнісно-орієнтованої освіти з погляду вітчизняних і зару біжних педагогів, котрі роблять її одним із найбільш перспективних сучасних методів навчання у вищій школі. Описана
тактика впровадження такого навчання на прикладі лабораторного практикуму з предмету “Біогеохімія і гідро хімія” у студентів спеціальності “Водні біоресурси й аквакультура” факультету рибного господарства і природоко ристування Херсонського державного аграрно-економічного університету. Планувалося визначити ефективні методи
викладання названого предмета та вивчити вклад гідрохімії у формування професійних компетенцій студентів.
Для цього на лабораторних заняттях створений навчально-пошуковий проект, коли кожен студент проводить
детальний хімічний аналіз проби природної води, вивчає основні хімічні параметри води, класифікує свій зразок, описує
його якість і робить висновок щодо відповідності зразка встановленим стандартам. У цій ситуації найбільш повно
проявляються ініціативність, самостійність, творчий характер діяльності студентів, а методи навчання поєдну ються безпосередньо з методами наукового дослідження.
Одержані результати свідчать про те, що направленість навчання на активне створення визначених ОПП компе тенцій повинна суттєво активізувати процес формування професійних навичок майбутніх рибоводів. Особливо сприяє
цьому пошуково-дослідницький характер проведення занять. Такі заняття підвищують пізнавальний інтерес; розви вають навички командної взаємодії; здатність творчо мислити, аналізувати, порівнювати, встановлювати причин но-наслідкові зв’язки, робити висновки. Таким чином, у тісному взаємозв’язку досвіду і теорії можна досягти більш
високих знань і навичок у сфері гідрохімії, створюючи умови для продуктивної професійної діяльності в майбутньому.
Грамотний підхід готує студентів до застосування отриманих знань і навичок на практиці та забезпечує високий
рівень і ефективність навчання, посилюючи практичну спрямованість навчання.