Abstract:
У статті запропоновано визначення раціональної підтримки аграрної політики України, яка полягає в комплексі дій і заходів, спрямованих державою на підвищення конкурентоспроможності продукції сільського господарства на внутрішньому та зовнішніх ринках. Визначено, що саме міжнародна торгівля, залучення іноземних інвестицій та розвиток підприємництва є пріоритетними напрямами національного економічного розвитку. Сформовано механізм державного регулювання зовнішньої торгівлі, який повинен бути направлений на зміцнення продовольчої безпеки країни та створення сприятливих умов для закріплення на світових ринках. Визначений зовнішній вектор торгівлі сільськогосподарською продукцією України з країнами Північної Африки як шлях реалізації експортного потенціалу вітчизняного аграрного сектору, диверсифікації економічних ризиків в умовах глобалізації та підвищення геоекономічного статусу нашої держави. Встановлено, що в умовах глобалізації й періодичного виникнення світових фінансових криз зростають можливості нефінансових інструментів залучення іноземних інвестицій, одним із яких є державний брендинг. Розроблені варіанти та напрями національного брендингу України. Найперспективнішою вбачається створення в Україні системи 5/10. Це економічна система, заснована на кардинальних реформах, спроможна зробити країну інвестиційно привабливою, відчутно підвищити її ВВП і рівень життя населення. У стратегічній перспективі слід створити умови для зростання загального рівня продуктивності аграрного сектора на основі гармонійного поєднання різних галузей сільського господарства і типів господарств, коли кожне з них займає найбільш притаманну йому ринкову нішу. А цього неможливо досягти без формування рівних конкурентних умов в аграрному секторі шляхом реалізації моделі забезпечення конкурентоспроможності аграрного сектору, що базується на реалізації різних стратегій.