Abstract:
Гандбол відноситься до командних видів спорту, де ігри проводяться із
зіткненням з суперником. Команди прагнуть досягти переваги над суперником, маскуючи
свої задуми і одночасно намагаючись розкрити плани противника. Процес гри визначається
наявністю техніки, тактики і стратегії. Без цих складових, а також без прояву
психологічних особливостей гандболісток (інтелекту, мотиваційних та емоційних
складових) спортивне єдиноборство команд неможливо. Наше дослідження довело, що юні
херсонські гандболістки, маючи завищений рівень передзмагальної тривожності (91,6 %) у
змаганні із сильним суперником команди м. Ужгород перемогли за рахунок правильно
побудованої роботи тренера команди до початку і під час гри. У змісті психологічної
підготовки тренера були конкретні індивідуальні завдання для кожного гравця. У
дослідженні виявлені завищені показники вербальної агресії, образи і докору (64,3 %) у юних
гандболісток. Але у дівчат відсутня ворожа агресивність до команд-суперників за рахунок
відсутності надмірного акценту на досягнення перемоги. Перспективою подальших
досліджень має бути взаємозв’язок властивостей особистості юних гандболісток із
фізичною та технічною підготовленістю.