Abstract:
Серед чинників, що впливають на якість життєдіяльності
молоді важливе значення має її дозвілля. Дозвіллєва діяльність може не тільки
розвивати особистість, а й руйнувати її. Важливим фактором вибору змісту,
форм вільного часу є ставлення людини до нього як цінності буття.
Особливостями дозвілля на сучасному етапі є соціальна й матеріально-
фінансова диференціація серед населення, що веде до появи груп, яким
недоступні цілі галузі культури масового характеру (кіно, театр, концерти
популярних артистів, новинки літератури). І це призводить до відходу цих груп
що соціально у неорганізоване спілкування, яке може мати соціально
небезпечний характер.
Соціокультурні ознаки дозвіллєвої діяльності молоді є орієнтирами для
розробки теоретичних і методичних основ підготовки студентів вищих
педагогічних навчальних закладів до організації дозвілля з певних позицій:
актуалізація ролі дозвілля як соціокультурного середовища життєдіяльності
молоді, як системи впливу на формування особистості; урахування
субкультури молодіжного дозвілля, його стереотипних ознак; відповідність
мети та завдань взаємодії вчителя, викладача з молоддю у сфері дозвілля
гуманістичній, особистісно орієнтованій концепції розвитку особистості;
опертя у процесуальному контексті на інноваційні компоненти: зміст, форми,
методи, засоби та ін.