00 DSpace/Manakin Repository

ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ РОЗУМІННЯ СМИСЛУ ЖИТТЯ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Яцула, Тетяна
dc.date.accessioned 2021-06-12T16:54:15Z
dc.date.available 2021-06-12T16:54:15Z
dc.date.issued 2020-12-02
dc.identifier.citation DOI 10.32837//apfs.v0i26 ru
dc.identifier.issn 2410-3071
dc.identifier.issn 2410-3071
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/6412
dc.description.abstract У статті розглянуто філософські та психологічні аспекти розвитку смисложиттєвої позиції педагога. Автором обґрунтовано важливість розвитку в педагогів сприйняття педагогічної діяльності як смисложиттєвої цінності власного життя. Для сучасного педагога важливо не тільки усвідомити структуру педагогічної діяльності, її основні компоненти, педагогічні дії, професійно важливі вміння і свої психологічні якості, але й «увійти» в простір педагогічної взаємодії на основі усвідомлення його сенсу у своєму саморозвитку, самовдосконаленні самоактуалізації та у розвитку людини як смислоутворювального компонента свого життя. Завдяки усвідомленню сенсу педагогічної діяльності студентами закладів вищої освіти сприймаються цінності, цілі, мотиви, функції взаємодії з людиною, яка навчається. Знання, уміння, навички набувають статусу життєво необхідного потенціалу компетентності педагога. Сенс мети дії та дії загалом залежить від того, якому мотиву вона слугує, задоволенню якої потреби сприяє. Якщо педагог особистісний сенс педагогічної діяльності, взаємодії вбачає в розвитку людини, підтримці її становлення, то й сенс професійної діяльності набуває гуманістичного характеру. Для особистості такого педагога зрозумілий сенс його життя, він збігається із сенсом педагогічної діяльності. Представляючи одне з головних утворень свідомості, особистісний сенс є індивідуалізованим відображенням дійсного ставлення особистості до об’єктів, заради яких розгортається її діяльність, усвідомлюваним як «значення для мене». Цінності педагогічної діяльності, її особистісні сенси мотивують студентів під час навчання у закладах вищої освіти на саморозвиток, самовдосконалення. Процес поширення значущості змісту навчання відбувається послідовно від одного об’єкта до іншого за обов’язкової умови наявності зв’язку між ними. У результаті цього виникають ланцюжки сенсу, а саме ланцюжки поширення значущості. Ланцюжок смислів – це відповіді на вічні питання діяльності людини «Навіщо?», «Чому?, «Для чого?» тощо. Освітній процес у закладі вищої освіти має бути насичений особистісно розвивальними засобами, які б дали змогу майбутньому педагогові орієнтуватись у смислах взаємодії зі школярами, студентами, смислах педагогічної діяльності як смислоутворювального складника сенсу власного життя. ru
dc.language.iso other ru
dc.publisher Журнал «Актуальні проблеми філософії та соціології» ru
dc.relation.ispartofseries Випуск 27;
dc.relation.ispartofseries Випуск 27;
dc.title ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ РОЗУМІННЯ СМИСЛУ ЖИТТЯ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ru
dc.title.alternative Yatsula T. V. Philosophical aspects of understanding the sense of life in the training of future teachers ru
dc.type Article ru


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу