Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Черемісін, Олександр | |
dc.contributor.author | Варнавська, Інна | |
dc.date.accessioned | 2021-06-11T07:36:17Z | |
dc.date.available | 2021-06-11T07:36:17Z | |
dc.date.issued | 2021-05-27 | |
dc.identifier.citation | Варнавська І. В., Черемісін О. В. Структурна характеристика культурної компетентності // Педагогіка. Вип. 1. 2021. С. 64-69 | ru |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/6367 | |
dc.description.abstract | Культурна компетентність являє собою інтегральну якість особистості, що виявляється у загальній здатності і готовності людини до різноманітної творчої діяльності, соціально орієнтує здобувача вищої освіти на самостійну і успішну життєдіяльність. Метою статті є спроба аналізу формування культурної компетентності здобувачів вищої освіти як динамічний процес зміни самої людини, його становлення як культурної особистості. Методологічну основу дослідження становлять підходи: системно-хронологічний, культурологічний, аксіологічний, порівняльний, ретроспективний, дидактичний. Зазначені підходи ґрунтуються на сукупності методологічних принципів, з-поміж яких: діалектичний, системності, історизму, хроно- логічний, персоніфікований. У статті розкривається проблема, що до останнього часу у педагогічних дослідженнях не визначені точні параметри, показники і критерії, відповідно до яких можна було б точно і одно- значно оцінити культурну компетентність здобувачів. Це частково пов’язано з тим, що ключові компетенції, що характеризують культурну компетентність здобувачів, – не окрема частина навчального плану, вони інтегровані в його зміст. Труднощі такого визначення обумовлена також ціннісним характером культури і про- цесу її присвоєння особистістю. Переклад культури на мову компетенцій в освітньому процесі не усуває цієї проблеми. На відміну від структурованого предметного навчання, культурне становлення особистості носить надпредметних характер і пов’язане із визначенням ціннісних орієнтацій та особистісних позицій здобувачів. За результатами дослідження зроблені висновки, що у педагогічній науці склалася теоретична база, яка дозво- ляє змістовно і організаційно розробляти оцінку процесу культурного становлення здобувачів закладу вищої освіти. Дослідження доводить, що в практиці освіти вишу поки що не вдається уникнути однобічності та об- меженості в оцінці культурної компетентності; певні труднощі виникають в питанні її цілісного уявлення як результату якісної освіти. Проблема оцінки культурної компетентності вимагає цілеспрямованого вивчення з урахуванням специфіки освітнього процесу закладу вищої освіти різного профілю, індивідуальних особливостей присвоєння культури здобувачам і оволодіння ними ключовими компетентностями. | ru |
dc.language.iso | other | ru |
dc.publisher | Ужгородський національний університет | ru |
dc.subject | педагогіка | ru |
dc.subject | професійна освіта | ru |
dc.subject | культурна компетентність | ru |
dc.subject | Кафедра професійної освіти | ru |
dc.title | Структурна характеристика культурної компетентності | ru |
dc.type | Article | ru |