Abstract:
У статті проаналізовано вітчизняний ринок ковбасних виробів вегетаріанського спрямування, наявних у 2021 р. Визначено, що у загальній кількості десяти торгових марок, дві відносять до імпортованих. За кількісним складом продукції переважає ТМ “Vegetus”, яка територіально знаходиться в м. Миколаїв. Також узагальнено проблеми відтворення вегетаріанських ковбас на основі аналізу складу виявлених ковбасних виробів, що включають чотири комплексні фактори, які необхідно вирішувати при розробці нових видів такої продукції. Визначено, що при виробництві вегетаріанської продукції з урахуванням пропозицій
виробництву усувається негативний вплив на довкілля за рахунок зменшення кількості використання м’яса, виробництво і переробка якого спричинює значні екологічні зміни у світовому тандемі. При виключенні застосування м’ясної сировини зменшується її споживання, що забезпечує ощадне використання ресурсів країни, та позитивно впливає на харчування людини шляхом зниження калорійності харчового раціону. Як результат теоретичних досліджень, приведено пропозиції, що включають шість позицій, щодо зменшення негативного впливу на навколишнє природне середовище підприємства з виробництва ковбас. Запропоно-
вані прийоми дозволять отримати продукцію середньої цінової категорії та можуть вико-
ристовуватися на малих та середніх приватних підприємствах. Дослідження виконуються у рамках чинного Закону України № 2623-ІІI від 16.01.2016 р. у відповідності до пріоритетного напрямку розвитку науки і техніки в Україні: «Раціональне природокористування». До перспектив подальших досліджень відносять розробку технологічної схеми та рецептури нового екологічного виду ковбасних виробів, а також визначення якісних характеристик.