У статті обґрунтовано необхідність активізації маркетингових зусиль малого аграрного
підприємства для розвитку його діяльності на регіональному ринку сільськогосподарської
продукції. Зазначено, з огляду на особливості споживчого попиту в аграрній сфері, його
сезонний характер й складність прогнозу, що товаровиробнику необхідно мати
інструментарій, який дозволить знизити ризики виробництва та збуту
сільськогосподарської продукції. Наголошено, що на сьогодні не доречно повністю
передавати контроль над реалізацією посереднику. Зазначено, що аграрний
товаровиробник повинен в умовах загострення конкуренції сам обійматися питаннями
маркетингового забезпечення своєї діяльності, для того щоб впливати на прибутковість
свого бізнесу. Здійснено аналіз стану ресурсів маркетингового потенціалу на прикладі
підприємства аграрної галузі, що є типовим для Херсонської області. Визначено рівень
використання сукупного потенціалу маркетингових ресурсів й маркетингових зусиль та
виявлені їх недоліки та слабкі місця. Зазначено необхідність покращення
маркетингового кадрового та інформаційного забезпечення маркетингової діяльності
аграрного товаровиробника шляхом переходу від інструментального маркетингу до
більш сучасної управлінської та стратегічної концепції побудови його системи
маркетингу для отримання довготривалих конкурентних переваг на аграрному ринку в
українських реаліях. Наголошено, що стратегічне управління аграрного підприємства
необхідно здійснювати на засадах комплексу маркетингу, виходячи зі стратегічної мети
– збільшення обсягів збуту та прибутковості діяльності та досягаючи конкурентних
цілей, таких, як збільшення частки ринку підприємства, активізація маркетингових
зусиль, модернізація виробничого процесу, покращення якості сільськогосподарської
продукції, формування та підтримка іміджу підприємства та продукції, збільшення
рівня використання маркетингового потенціалу, збільшення рівня
конкурентоспроможності товарів. Окреслено шляхи більш ефективного використання
маркетингових ресурсів та зусиль підприємства для підвищення
конкурентоспроможності та досягнення його стратегічної мети на регіональному
аграрному ринку. Зазначено необхідність впровадження в маркетингову діяльності
аграрного підприємства новітніх технологій та інструментів цифрового маркетингу.
The article substantiates the necessity of activation a marketing efforts of a small agricultural
enterprise for the development of its activity in the regional market of agricultural products. It
proves that taking into account the peculiarities of consumer demand in the agrarian sector, its
seasonal nature and complexity of forecasting, the producer must possess the tools to reduce the
risks of production and sales of agricultural products. The study points out that today it is
inexpedient to completely transfer the control over sales to the intermediary. It is grounded that
the agricultural producer in the conditions of aggravation of competition should highlight the
issues of marketing support of activity in order to influence the profitability of business. The
analysis of resources of marketing potential on the example of agrarian sector is typical for
Kherson region. The level of use of the general potential of marketing resources and marketing
efforts has been determined and their imperfections and weaknesses have been revealed. There
are has been grounded necessity of improving the marketing, personnel and information support
of the marketing activity of agricultural commodity producers by means of transition from
instrumental marketing to more modern administrative and strategic concept of building its
marketing system for getting long-term competitive advantages on the agrarian market in the
conditions of Ukrainian reality . It is marked, that the strategic management of the agricultural
enterprise should be based on the complex of marketing, based on the strategic goal - increase of
the sales volume and profitability and achievement of the competitive aims, such as increase of
the market share, activization of the marketing efforts, modernization a production process,
improvement a quality of the agricultural products, the formation and maintenance of the image
of the enterprise and products, increasing the level of use of marketing potential, increasing the
level of competitiveness of goods. The ways of more effective use of marketing resources and
efforts of the enterprise for increasing the competitiveness and achieving strategic goals in the
regional agricultural market have been determined. The necessity of introducing the most
modern technologies and tools of digital marketing in the marketing activities of agricultural
enterprises has been indicated.