Abstract:
У статті обґрунтовано використання маркетингових досліджень як інструмента для прийняття рішень виробниками квіткової продукції на місцевому флористичному ринку. Здійснено аналіз стану квіткового ринку в українських реаліях та на локальному рівні й виявлено його перспективність, зважаючи на наявність потреби клієнтів в даній продукції та послугах флористів. Досліджено профіль цільового споживача, його уподобання та визначено фактори, що мають вплив на здійснення покупки. Виявлено, що в місцевих умовах відсутня тенденція спрямованості на розмаїття квіткового асортименту та квіткових композицій. Встановлено, що лише в поодиноких магазинах квіткова продукція розроблена в оформленні, що відрізняється від типового, до того ж рівень його унікальності невисокий, хоча запит клієнтів на оригінальну продукцію існує. Зазначено, що виробники квіткової продукції можуть отримати переваги в конкуренції саме за рахунок ексклюзивності конструкції квіткової композиції, кращої професійності в наданні послуг, брендингових технологій, побудові добрих взаємин з клієнтами та більш обміркованої розумної ціни, за якою товар пропонується покупцю. Зважаючи на наявність попиту на квіткову продукцію доведено, що квітковий бізнес на локальному ринку має хороші можливості розвитку завдяки застосуванню сучасних інструментів маркетингової підтримки, в тому числі з використанням он-лайн технологій.