00 DSpace/Manakin Repository

Репутаційний менеджмент як основа благополуччя агротуристичного бізнесу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дуга, В.О.
dc.date.accessioned 2021-03-03T22:34:40Z
dc.date.available 2021-03-03T22:34:40Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Дуга В. О. Репутаційний менеджмент як основа благополуччя агротуристичного бізнесу. Інтелект ХХІ. 2020. №5. С. 29–37. ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5897
dc.description.abstract У статті розкрито сутність ділової репутації, визначено, що надання послуг в агротуризмі без формування позитивної репутації є не можливим, адже ділова репутація – це ключовий нематеріальний актив підприємства. Основними перевагами репутації є розширення кола лояльних споживачів, визнання в професійному співтоваристві, спрощення виходу на нові ринки, скорочення витрат на рекламу, поява додаткової психологічної цінності послуг тощо. Зазначено, що фундаментом репутації агротуристичного підприємства є авторитет у професійному середовищі, висока якість послуг, сервіс, гарантування безпечних умов відпочинку, турбота про екологію, соціальна відповідальність. Наголошено на тому, що репутаційний менеджмент є важливою умовою процвітання бізнесу, а з огляду на те, що всі бізнес-процеси активно переходять у мережу Інтернет, актуальним буде формування репутації саме в онлайн-просторі. Розроблено заходи з формування та управління репутацією агротуристичних підприємств. Визначено основні помилки, що можуть виникнути при формуванні репутації, запропоновано напрями та методи управління репутаційними ризиками в агротуризмі та підкреслено, що аграрним підприємствам, які надають туристичні послуги, важливо навчитися отримувати максимум користі саме з формування репутації за допомогою онлайн-інструментів. ru
dc.description.abstract The article is revealed the essence of business reputation, it is established that only the time-tested business reputation of the enterprise would ensure its long-term success. It is determined that providing of services in agritourism without the forming of a positive reputation is not possible, because business reputation is a key intangible asset of the enterprise. The main advantages of reputation are expanding the circle of loyal consumers, recognition in the professional community, simplifying access to new markets, reducing advertising costs and its effectiveness, facilitating of the promotion of new tourist products, stability during crises, the appearance of additional psychological value of services. It is noted that the foundation of the reputation of an agritourism enterprise is the authority in the professional environment, high quality of services, service, guaranteeing of safe conditions of rest, care for the ecology, social responsibility. It is emphasized that reputation is being formed during the years and it is a very valuable intangible asset to be treated with it recklessly. It is noted that reputation management is an important condition for business prosperity, because it solves themain task – to help to measure consumer’s confidence and to manage it. And given the fact that all business processes are actively moving to the Internet, it will be actual to build a reputation in the online space. Measures for the forming and the management of the reputation of agritourist enterprises have been worked out. The main mistakes that may occur while the process of forming of the reputation of the agritourist enterprise are identified. It is accented attention that for the owners of agro-villages it’s very important to deal with risky situations in advance, so as not to suffer losses, that’s why it is proposed the directions and the methods of managing by reputational risks in agrotourism. It is emphasized that it is important for agricultural enterprises that provide tourist services to learn how to get maximum benefit exactly in formingof reputation with the help of online tools. Then a stable business reputation will be a decisive asset and a guarantee of business prosperity, that will give a possibility to promote the tourist product not only in internal market, but also to enter the international markets with worthy proposals.
dc.language.iso other ru
dc.publisher Національний університет харчових технологій ru
dc.subject агрооселя ru
dc.subject турист ru
dc.subject репутація ru
dc.subject авторитет ru
dc.subject довіра ru
dc.subject соціальна відповідальність ru
dc.subject репутаційний менеджмент ru
dc.subject репутаційні ризики ru
dc.subject онлайн-репутація ru
dc.subject відгуки в соцмережах ru
dc.subject агротуристичне підприємство ru
dc.subject формування думки ru
dc.subject агротуризм ru
dc.subject agritourism ru
dc.subject agrotourism enterprise ru
dc.subject agro-village ru
dc.subject tourist ru
dc.subject reputation ru
dc.subject authority ru
dc.subject trust ru
dc.subject social responsibility ru
dc.subject reputation management ru
dc.subject reputation risks ru
dc.subject online reputation ru
dc.subject reviews in social networks ru
dc.subject thought forming ru
dc.subject Кафедра готельно-ресторанного та туристичного бізнесу й іноземних мов
dc.title Репутаційний менеджмент як основа благополуччя агротуристичного бізнесу ru
dc.title.alternative Reputation management as basis of welfare of agrotourist business ru
dc.type Article ru


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу