Abstract:
Досліджено особливості ринкової трансформації менеджменту підприємств та ряд практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності їх функціонування на макро- мезо- і мікрорівнях. Визначено роль інформації як джерела підвищення ефективності менеджменту підприємств на різних рівнях функціонування в міжнародному бізнесі. Обґрунтовано, що зростання ефективності менеджменту підприємств міжнародного бізнесу залежить від раціональних взаємовідносин підприємств, держави і світового співтовариства. Встановлено, що держава не може встановити повноцінний контроль над підприємством, а підприємство не має реальної економічної самостійності. Поетапний перехід до нової моделі взаємовідносин між державою і підприємством включає: створення механізму виведення підприємств з застарілого економічного процесу; формування умов, які будуть заохочувати до заснування нових підприємств; поліпшення організації управління державними корпоративними правами та суспільного контролю за здійсненням цих дій.