Abstract:
У статті визначено сутність стратегічної логістики та логістичної стратегії, систематизовано характерні властивості економічних і логістичних систем, обґрунтовано схему розроблення корпоративної стратегії логістичної системи, виявлено стратегії управління постачанням логістичних систем, визначено механізм стратегічного планування у сфері постачання. Установлено, що стратегії вертикальної інтеграції в процесі взаємодії з постачальниками базуються на придбанні бізнесу постачальників із метою виходу на нові ринки та розвитку нових сфер діяльності. Стратегії стратегічного партнерства полягають у розроблення стратегічних форм взаємодії з постачальниками товарів і послуг (аутсорсинг, стратегічні альянси, альянси тощо) з метою мінімізації загальних витрат логістичної системи та найвищої якості задоволення кінцевих споживачів. Стратегії мінімізації витрат засновані на управлінні закупівлями з позиції мінімізації витрат на придбання товарів, тобто тут головним моментом під час вибору джерела постачання є найнижча ціна з найбільш повним спектром супутніх послуг.