Abstract:
У статті розглядаються теоретичні й організаційно-практичні аспекти глобалізації
міжнародного інформаційного бізнесу.
Доведено, що нині особливу актуальність набула проблема глобалізації міжнародного
інформаційного бізнесу, яка зумовлена швидкоплинними змінами у сфері високих технологій.
Аргументовано, що у контексті глобалізації міжнародного інформаційного бізнесу посилилась
нерівність економічного розвитку, яка загострила міжнародну конкуренцію та перерозподіл сфер
політичного і економічного впливу на світових ринках. Важливим аргументом проявів процесів
економічної глобалізації є зростання ролі інтелектуальних ресурсів, переорієнтація світових ринків,
організація світового ринку інформаційних технологій.
Встановлено, що за сучасних умов глобальний обмін інформаційними продуктами і послугами
впливає на світовий попит, координує їх виробництво, стимулює інвестиції в інформаційнокомунікаційну індустрію, створюють нові потужності для співробітництва в різних сферах,
запроваджуються нові технології, інтелектуальні, високотехнологічні, які визначають потенціал
економіки майбутнього. За експертними прогнозами, міжнародна конкуренція буде змінюватися з
огляду на асиметрію зростання доходів в різних секторах світової економіки, в різних країнах, особливо
в секторі високих технологій інформаційно-комунікаційних, енергогенеруючих, інтегрованих,
біотехнологій. Більшість розвинутих країн і провідних корпорацій на світовому ринку прагнуть
захистити власні комерційні інтереси, збільшити вплив на світову економічну кон’юнктуру, що, одного
боку, передбачає необхідність кооперації у сфері світової політики, економіки з та бізнесу, а з іншого –
врахування інтересів менш розвинутих країн для подолання нерівності розвитку окремих країн, оскільки
така асиметрія взаємно впливає і на економічні можливості провідних економік світу.