Аннотации:
Мета - засвоєння теоретико-методичних основ економіки освітньої сфери та її
функцій і механізмів, основам аналізу освітньої сфери, міжнародними економічним
дослідженнями якості освіті, формування практичних навичок управління освітньою
сферою, останнім тенденціями економіки та управління освітньою сферою та реформам в
Україні та інших країнах. Навчитися складати аналітичні документи з аналізу освітньої
сфери, спрямовані на розвиток і забезпечення змін в освіті.
Завдання - вивчення сутності, цілей та функцій економіки освітньої сфери, основ
економічного аналізу освітньої сфери, освоєння систематичних знань про організацію та
управління у сфері освіти та сформувати у здобувачів освіти уявлення про економіку та
управління освітньою сферою, операційні уміння такого управління на основі розв'язання
конкретних ситуацій в нашій країні.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачи вищої освіти оволодіють
загальними компетенціями:
- здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел;
- здатність розробляти та управляти проектами;
фаховими компетенціями:
- здатність застосовувати нові підходи до аналізу, прогнозування, критичного
осмислення проблем у професійній діяльності та прийняття рішень у складних
непередбачуваних умовах;
- здатність управляти стратегічним розвитком команди у здійсненні професійної
діяльності;
- здатність викладати та використовувати сучасні інформаційні технології та
економіко-математичні методи і моделі для рішення експериментальних і
практичних завдань, економічного управління діяльністю підприємства,
дослідження економічних і соціальних процесів;
- здатність використовувати знання, уміння і навички в галузі теорії і практики
викладання економіки;
- здатність застосовувати у викладацькій діяльності наукові підходи до формування
та обґрунтування ефективних стратегій в економіці;
- здатність до професійної комунікації в сфері педагогіки та економіки;
а також отримають програмні результати навчання:
- уміти використовувати економічні результати у професійній діяльності;
- вибирати і використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний
інструментарій у педагогічній та економічній діяльності;
- знати та розуміти фундаментальні та прикладні аспекти наук про освіту та
економіку;
- визначати, критично оцінювати ключові тренди соціально-економічного розвитку
галузі освіти відповідно до спеціалізації;
- оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень;
4
- знати принципи управління персоналом та ресурсами, основні підходи до
прийняття рішень й упровадження сучасних систем освіти у професійній діяльності
відповідно до спеціалізації в умовах глобалізаційних процесів;
- організовувати розробку та проведення проектів в освітній сфері за спеціалізацією
економіка із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового
та забезпечення.
Міждисциплінарні зв`язки. У межах дисципліни “Економіка освітньої сфери”
здобувачі вищої освіти отримують інформацію, необхідну для розуміння доцільності
аналізу освітньої сфери, а також для аналізу діяльності Міністерства освіти і науки
України та місцевих управлінь освіти.
Дисципліна “Економіка освітньої сфери” дозволяє доповнити знання з дисциплін:
"Державна освітня політика", “Управління навчальним закладом”, "Філософія освіти",
"Планування і організація навчального процесу", "Державні стандарти освіти й освітнє законодавство".
Навчальний курс дисципліни "Економіка освітньої сфери " містить вісім тем загальною кількістю годин – 90, 3 кредитів ЄКТС.