Аннотации:
Мета дисципліни «Методологія наукових досліджень» - формування знань з методології, теорії методу і процесу, психології, методичного та науково-дослідного забезпечення досліджень.
Завдання дисципліни: теоретична підготовка здобувачів другого рівня вищої освіти з питань: сутності і категорій методології наукових досліджень; організації процесу наукового дослідження; вибору об’єктів наукового дослідження; застосування теоретичних та емпіричних методів дослідження; застосування методик дослідження, їх змісту і принципів розробки; планування науково-дослідних робіт; розроблення етапів та форм процесу наукового дослідження; діалектики як системи принципів, законів і категорій; специфіки наукового пізнання; типології методів наукового пізнання; сутності понять синергетики і евристики; змісту та структури процесу наукового дослідження; формування та обґрунтування наукових гіпотез; оволодіння традиційними та сучасними інноваційними методами проведення досліджень; оформлення результатів наукових досліджень та впровадження їх у практику; інформаційного забезпечення процесу наукового дослідження; визначення економічної ефективності наукових досліджень.
Результатом вивчення дисципліни «Методологія наукових досліджень» є набуття практичних навичок і умінь щодо:
- вибору об’єктів та методів наукового дослідження;
- пошуку та аналізу різноманітних джерел інформації;
- проведення наукових досліджень систем і процесів;
- застосування сучасних методичних прийомів у наукових дослідженнях;
- планування і організування наукових експериментів;
- застосування автоматизованих систем обробки інформації у наукових дослідженнях;
- складання звітів з науково-дослідної роботи.
У результаті вивчення навчальної дисципліни «Методологія наукових досліджень» здобувач повинен:
знати: практичні навички і уміння, щодо вибору об’єктів та методів наукового дослідження; проведення наукових досліджень систем і процесів; застосування сучасних методичних прийомів у наукових дослідженнях.
уміти: аналізувати різноманітні джерела інформації; формувати культуру та навички проведення дослідження, впроваджувати їх результати у практику; планувати і організовувати наукові експерименти; формувати опитувальні анкети; складати звіти з науково-дослідної роботи.
Компетентності, що набуваються в результаті вивчення дисципліни:
Загальні компетентності:
- здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел;
- здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми, застосовувати знання в практичних ситуаціях;
- здатність проведення досліджень на відповідному рівні та презентувати результати.
Фахові компетентності спеціальності:
- здатність використовувати знання, уміння і навички в галузі теорії і практики викладання економіки;
- здатність застосовувати у викладацькій діяльності наукові підходи до формування та обґрунтування ефективних стратегій в економіці;
- здатність розробляти та викладати методики впровадження результатів наукових досліджень та пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності.
Програмні результати навчання:
- знати на рівні новітніх досягнень основні концепції сталого розвитку суспільства, освіти і методології наукового пізнання;
- уміти використовувати сучасні інформаційні технології та ресурси у професійній, інноваційній та/або науковій діяльності;
- вибирати і використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій у педагогічній та економічній діяльності;
- знати та розуміти фундаментальні та прикладні аспекти наук про освіту та економіку;
- формулювати нові гіпотези та наукові задачі в сфері економіки, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх розвитку на основі наявного ресурсного потенціалу;
- застосовувати наукові підходи до формування та обґрунтування ефективних стратегій в економічній та освітній діяльності;
- критично осмислювати теорії, принципи, методи і поняття з різних предметних галузей і застосовувати одержані знання, уміння і навички для вирішення практичних завдань і проблем у галузі освіти та економіки.