dc.contributor.author |
Черемісін, Олександр Вікторович |
|
dc.contributor.author |
Дубовик, Людмила Петрівна |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-23T06:08:18Z |
|
dc.date.available |
2020-06-23T06:08:18Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-22 |
|
dc.identifier.citation |
Черемісін О. В., Дубовик Л. П. УЧАСТЬ МІСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ В РОЗБУДОВІ ЗАЛІЗНИЧНИХ ШЛЯХІВ СПОЛУЧЕННЯ В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIX – НА ПОЧАТКУ XX СТ. // Вчені записки ТНУ ім. В. Вернадського. - № 2. - 2020. - С. 27-32. |
ru |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4181 |
|
dc.description.abstract |
Стаття присвячена участі й ролі органів міського громадського управління південноукраїнського регіону в будівництві «нових» шляхів сполучення модерної доби – залізниць, протягом першої половини XIX – початку XX ст. Органи міського самоврядування з розумінням поставилися до того, що розбудова транспортних шляхів сполучення повинна відіграти позитивну роль у зростанні значення міст Півдня України й організації зовнішньої торгівлі. Першість
у цьому процесі зберігала за собою Одеса, оскільки саме її самоврядування зайняло активну
позицію в будівництві залізниць з Бессарабією та Акерманом. Загалом роль муніципалітетів була досить мобільною в питанні ініціативності будівництва залізниць. Так, майже кожне самоврядування вносило на розгляд уряду зі спеціальною доказовою базою власні погляди на проведення залізниць саме через їхнє місто. Зустрічалися випадки, коли уряд відмовляв муніципалітетам у будівництві залізниць, що призводило до згортання промислового виробництва в цих населених пунктах, що тягнуло за собою пошук робочих місць в інших містах, а
уклад міського життя перетворювався на сільський. Суто муніципальні залізниці будувалися
з ініціативи та за кошти міських бюджетів, але вони були не значні за своєю протяжністю й роль їх зводилася до поєднання залізничною гілкою залізниці з морським портом або промисловим підприємством або елеватором з метою оптимізації і прискорення торгівлі та швидкого ступеня збуту виробництва. Зроблені висновки, що розширення мережі залізничних шляхів силами міського самоврядування зумовило збільшення торговельних оборотів у промисловості
та сільському господарстві й модернізацію морських портів. Завдяки процесу будівництва та розширення залізничної мережі органи міського самоврядування навчилися краще захищати власні інтереси в протистоянні з адміністративними, державними та приватними |
ru |
dc.language.iso |
other |
ru |
dc.publisher |
Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського |
ru |
dc.subject |
town local government |
|
dc.subject |
municipality |
|
dc.subject |
railroads |
|
dc.subject |
public administration |
|
dc.subject |
“new” means of communication |
|
dc.subject |
South of Ukraine |
ru |
dc.subject |
Кафедра професійної освіти |
ru |
dc.title |
Участь міського самоврядування в розбудові залізничних шляхів сполучення в першій половині XIX – на початку ХХ ст. |
ru |
dc.title.alternative |
The part of town local governments in the development of railroad communications in the first half of the 19th – the early 20th century |
ru |
dc.type |
Article |
ru |