Abstract:
У статті досліджено сучасний стан формування пропозиції на ринку овочів. Проаналізовано організаційно-економічні особливості функціонування галузі овочівництва, які впливають на рівень та складові пропозиції. Досліджено динаміку і структуру виробництва овочів за категоріями виробників та видами продукції, що дозволило виявити основні тренди і фактори впливу на обсяги пропозиції. Обґрунтовано пріоритети розвитку галузі з огляду на внутрішній і зовнішній попит та інституційні умови. Проведено аналіз структури виробництва овочів за видами, запропоновано заходи щодо диверсифікації пропозиції та удосконалення її якісних характеристик. На підставі балансу овочів в Україні досліджено динаміку експорту та імпорту овочевої продукції, виявлено потенційні можливості вітчизняних підприємств на зовнішньому ринку та обґрунтовано необхідність розвитку пропозиції у бік урізноманітнення асортименту, а також підвищення частки переробленої овочевої продукції, підвищення якості та відповідної сертифікації.