DSpace Repository

СВІТОГЛЯДНО-ФОРМУЮЧІ ОРІЄНТИРИ ФІЛОСОФІЇ ПРИРОДИ В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ АГРАРНИКІВ

Show simple item record

dc.contributor.author Берегова, Галина Дмитрівна
dc.date.accessioned 2020-06-11T16:23:02Z
dc.date.available 2020-06-11T16:23:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 2308-4855
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3747
dc.description.abstract У статті окреслюються світоглядно-формуючі орієнтири філософії природи у закладах вищої освіти. Пропо- нується ціннісно-нормативна модель формування особистості, що охоплює: знання про здоров’я (індивідуальне, по- пуляційне, глобальне); знання про космічний світ (еволюційно-екологічні процеси та зв’язки, психофізичні можливості особистості); знання про соціоприродні валентності: можливості й резерви (устрій, сім’я, традиції, мова тощо). Виділяються для вивчення такі розділи філософського знання про природу: філософія природи (натурфілософія, пантеїзм, панпсихізм); антропокосмізм (філософська антропологія, космізм, ноосферизм, філософія гармонії та всеєдності); філософський енергетизм (енергія, енергетична взаємодія людини й природи, людини й іншої людини, механізм енергообміну). Передбачається соціально-педагогічний результат вивчення філософських знань про природу в системі вищої освіти – формування нового, практичного, планетарно-космічного, світогляду особистості. Стверджується, що світоглядно-формуючі орієнтири філософії природи в аграрних закладах вищої освіти складають основу концепції формування світогляду сучасної особистості. Механізм функціонування світоглядноформуючої місії філософії вимагає: цілісного методично-методологічного підходу, прагматистської спрямованості навчання й виховання, відбору філософських знань як інструментарію, піднесення рівня духовності особистості, розвитку мислення та світобачення планетарно-космічного типу відповідно до загальнолюдських завдань. Пропонується світоглядні орієнтири філософії природи розглядати в аспекті становлення моральної свідомості осо- бистості, оскільки філософське знання про природу допомагає людині розуміти своє місце у світі та суспільстві ru
dc.publisher Актуальнi питання гуманiтарних наук ru
dc.relation.ispartofseries Вип 27, том 6;с. 57-61
dc.subject філософія природи, світогляд особистості, соціально-педагогічний результат ru
dc.subject Кафедра професійної освіти ru
dc.title СВІТОГЛЯДНО-ФОРМУЮЧІ ОРІЄНТИРИ ФІЛОСОФІЇ ПРИРОДИ В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ АГРАРНИКІВ ru
dc.type Article ru


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account