Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Берегова, Галина Дмитрівна | |
dc.date.accessioned | 2020-06-11T16:23:02Z | |
dc.date.available | 2020-06-11T16:23:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 2308-4855 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/3747 | |
dc.description.abstract | У статті окреслюються світоглядно-формуючі орієнтири філософії природи у закладах вищої освіти. Пропо- нується ціннісно-нормативна модель формування особистості, що охоплює: знання про здоров’я (індивідуальне, по- пуляційне, глобальне); знання про космічний світ (еволюційно-екологічні процеси та зв’язки, психофізичні можливості особистості); знання про соціоприродні валентності: можливості й резерви (устрій, сім’я, традиції, мова тощо). Виділяються для вивчення такі розділи філософського знання про природу: філософія природи (натурфілософія, пантеїзм, панпсихізм); антропокосмізм (філософська антропологія, космізм, ноосферизм, філософія гармонії та всеєдності); філософський енергетизм (енергія, енергетична взаємодія людини й природи, людини й іншої людини, механізм енергообміну). Передбачається соціально-педагогічний результат вивчення філософських знань про природу в системі вищої освіти – формування нового, практичного, планетарно-космічного, світогляду особистості. Стверджується, що світоглядно-формуючі орієнтири філософії природи в аграрних закладах вищої освіти складають основу концепції формування світогляду сучасної особистості. Механізм функціонування світоглядноформуючої місії філософії вимагає: цілісного методично-методологічного підходу, прагматистської спрямованості навчання й виховання, відбору філософських знань як інструментарію, піднесення рівня духовності особистості, розвитку мислення та світобачення планетарно-космічного типу відповідно до загальнолюдських завдань. Пропонується світоглядні орієнтири філософії природи розглядати в аспекті становлення моральної свідомості осо- бистості, оскільки філософське знання про природу допомагає людині розуміти своє місце у світі та суспільстві | ru |
dc.publisher | Актуальнi питання гуманiтарних наук | ru |
dc.relation.ispartofseries | Вип 27, том 6;с. 57-61 | |
dc.subject | філософія природи, світогляд особистості, соціально-педагогічний результат | ru |
dc.subject | Кафедра професійної освіти | ru |
dc.title | СВІТОГЛЯДНО-ФОРМУЮЧІ ОРІЄНТИРИ ФІЛОСОФІЇ ПРИРОДИ В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ АГРАРНИКІВ | ru |
dc.type | Article | ru |