Abstract:
Стаття присвячена визначенню сутність та здійснено типологіюзації краудфандингових проектів, а також досліджено чинники, що впливають на формування та розвиток систем краудфандингу у світі. Визначено суб’єктів краудфандингових операцій, його форми, які передбачають використання фінансових ресурсів з боку зацікавлених в результатах проєкту суб'єктів, за допомогою спеціалізованої краудфандингової платформи, показані переваги його використання в сучасному суспільстві. Здійсненно порівняльну характеристику основних краудфандингових платформ в Україні. Під час дослідження було проведено онлайн соціологічне опитування, яке дало можливість проаналізувати інформацію про обізнаність українців, щодо можливостей які надає краудфандинг. Виділено шість основних ознак інтернет-краудфандингу, які дозволяють стати ефективним інноваційним способом фінансування проєктів. Визначено найпопулярніші сфери поширення краудфандингу та його пріоритетні напрямки. Здійснено аналіз кількості краудфандингових платформ в світі.