00 DSpace/Manakin Repository

Образ моря в романі Айріс Мердок "Єдиноріг"

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бокшань, Галина Іванівна
dc.date.accessioned 2020-04-02T14:50:42Z
dc.date.available 2020-04-02T14:50:42Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Бокшань Г. Образ моря в романі Айріс Мердок "Єдиноріг" / Г. Бокшань // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер. : Філологічні науки. - 2019. - Вип. 19. - С. 22-27. ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1885
dc.description.abstract Статтю присвячено специфіці образу моря в романі А. Мердок «Єдиноріг». Здійснено огляд попередніх досліджень твору (Ю. Локшиної, А. Матійчак, С. Павличко й І. Тулякової), на основі якого виявлено, що цей образ не становив окремого предмету вивчення, що надає актуальності темі нашої розвідки. Мета статті – визначити особливості образу моря в романі «Єдиноріг», з’ясувавши його зв’язки з головними героями і провідними мотивами, а також його співвідношення з міфологічними уявленнями про водну стихію. У розвідці акцентовано, що образ моря як елемент готичних пейзажів акумулює амбівалентну семантику, суголосну міфопоетичним текстам. Наголошено, що образ моря корелює з багатьма персонажами роману, оприявнюючи в цих зв’язках різні конотації. Зазначено, що найчіткіше окресленою у творі А. Мердок є його взаємодія з головною героїнею – Меріан Тейлор, через сприймання якої він переважно артикулюється читачеві. Така його кореляція з жіночим персонажем видається закономірною з огляду на гендерну співвіднесеність із водною стихією, притаманну міфологічній картині світу. Схарактеризовано специфіку візуалізації образу моря, що полягає у використанні багатої палітри відтінків для відображення його полісемантичності, контроверсійності й динамічного характеру. Окреслено персоніфікацію цього образу, його містичну і демонічну природу та кореляцію з мотивом смерті, що генерує трагічний модус твору, підсилений поетичним інтертекстом – віршем Поля Валері «Морське кладовище». Зроблено висновок про те, що полівалентний образ моря в романі А. Мердок «Єдиноріг» через зв’язки з жіночими і чоловічими персонажами, а також із мотивом смерті оприявнює амбівалентну семантику, в якій домінує здатність до руйнування і знищення. Згадані акценти споріднюють його з міфологічними уявленнями про цю стихію, атрибутами якої є хаос, ворожість і небезпека. Образ моря в «Єдинорогу» витримано в традиціях готичного роману з характерними похмурими пейзажами, на тлі яких відбуваються загадкові й таємничі події. ru
dc.language.iso other ru
dc.publisher Бердянський державний педагогічний університет ru
dc.subject образ моря ru
dc.subject готичний роман ru
dc.subject міфологічні уявлення ru
dc.subject мотив смерті ru
dc.subject трагічний модус ru
dc.subject Кафедра іноземних мов ru
dc.title Образ моря в романі Айріс Мердок "Єдиноріг" ru
dc.title.alternative The sea motif in Iris Murdoch's novel "The Unicorn" ru
dc.type Article ru


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу