Abstract:
У статті розглядаються основні особливості сучасного стану українського роздрібного товарообороту та його перспективи, обґрунтовано роль роздрібної торгівлі у сталому розвитку національної економіки, здійснено їх опис та визначено причини актуальності даної теми на сьогоднішній день. Адже торгівля є важливим елементом системи руху товару і займаючи проміжне положення між соціальною і виробничою сферою, здійснює збут товарів і продуктів кінцевим споживачам. На основі аналізу статистичних даних Державної служби статистики України проаналізовано різні показники, які свідчать про розвиток галузі торгівлі та описані інноваційні методи розвитку роздрібної торгівлі, а також запропоновано розробити Стратегію розвитку внутрішньої торгівлі на наступні п’ять років. Роздрібна торгівля постійно набирає обертів, за рахунок того, що шлях від вкладання грошей в діяльність до отримання прибутку дуже короткий. Наведені таблиці та графіки з важливими для роздрібної торгівлі показниками, таким як: частка торгівлі у валовому внутрішньому продукту (у фактичних цінах) за період 2015 – 2017 рр., оптовий та роздрібний товарооборот у розрізі продовольчих та непродовольчих товарів, структура товарообороту в Україні за 2007-2017 рр., оборот роздрібної торгівлі за січень-грудень 2017 р., регіональні особливості обороту роздрібної торгівлі за період січнь–листопад 2018 року, структура роздрібного товарообороту підприємств за видами економічної діяльності (клас за КВЕД) у 2017 році. Крім того в статті наведено чотири основні позиції, щодо пріоритетних напрямків розвитку роздрібної торгівлі в світі, та запропоновано перелік пунктів, які повинні бути у розробленій Стратегії розвитку внутрішньої торгівлі. В результаті визначено, що для пожвавлення комерційної діяльності необхідно впровадження інновацій, застосування оновлених інструментів взаємодії, консолідації, інтеграції та автоматизації, що дозволить підвищити ефективність ведення роздрібного бізнесу як на сьогоднішній день, так і в майбутньому. Держава, в свою чергу, повинна стимулювати розвиток роздрібної торгівлі шляхом державної підтримки, покращення інвестиційного клімату в галузі, сприяти поліпшенню розвитку споживчого попиту населення.