Abstract:
У статті розглянуто теоретичні та практичні засади стратегування публічного
управління на основі оцінки соціальної та фінансово-економічної ефективності інноваційно-
інвестиційної діяльності територіальних громад України. Обґрунтовано, що в умовах
децентралізації, воєнних викликів і післявоєнного відновлення саме стратегічний підхід до
управління стає ключовим чинником забезпечення сталого розвитку громад. Дослідження
базується на аналізі показників територіальних громад, що дозволило визначити диспропорції
у рівнях фінансової спроможності, соціальної стабільності та інвестиційної активності.
Встановлено, що деякі громади демонструють високий рівень фінансової спроможності, тоді
як інші перебувають у критичному стані. Доведено, що міські громади зазвичай мають вищу
фінансову ефективність порівняно з селищними та сільськими, що свідчить про необхідність
розроблення цільових стратегій підтримки вразливих територій. Значна увага приділена
аналізу ролі інноваційно-інвестиційної діяльності, зокрема участі громад у реалізації проєктів
відбудови в межах національної системи відновлення, яка забезпечує прозорість,
ефективність і підзвітність у використанні ресурсів. Результати дослідження показали, що
громади з активною економічною діяльністю та розвиненим малим бізнесом досягають
вищого рівня соціально-економічного розвитку завдяки ефективному стратегуванню та
залученню інвестицій. Обґрунтовано необхідність посилення методологічних підходів до
оцінки ефективності інноваційно-інвестиційних процесів як інструменту підвищення
результативності публічного управління. Зроблено висновок, що стратегування публічного
управління на основі комплексної оцінки соціальної та фінансово-економічної ефективності
має стати основою формування нової моделі розвитку територіальних громад. Її реалізація
сприятиме підвищенню фінансової автономії, залученню інвестицій, зростанню соціальної
стабільності та забезпеченню сталого відновлення України.