Abstract:
У статті розглядається комплексний підхід до аналізу невизначеності, яка виникає в процесі стратегічного управління підприємствами. Систематизуються основні джерела невизначеності у зовнішньому та внутрішньому середовищі об’єкта управління. Проводиться огляд існуючих класифікацій невизначеності та методів, які дозволяють знижувати вплив невизначеності в концептуальних моделях управління. Описано, класифікацію невизначенності за ступенем детермінованості інформації. Сформульовано зміст та мету управління невизначеністю, як адаптацію процесу стратегування з мінімізацією негативного впливу на кінцевий результат. Застосування комплексного підходу до ідентифікації невизначенності сприяє підвищенню адаптивності та стійкості стратегічного управління до непередбачуваних змін. Це знижує ризики прийняття неправильних рішень та посилює обґрунтованість вибору стратегічних альтернатив.