Abstract:
У статті досліджуються інформаційно-комунікаційні інструменти соціальної взаємодії в системі демократичного врядування України на локальному рівні; показано, що одним із способів оптимізації взаємодії органів публічної влади із суб’єктами громадянського суспільства є застосування віртуальних форм публічності та впровадження електронної демократії, що допоможе максимально залучити громадян до управлінських процесів; з’ясовано, що в умовах адміністративної реформи ефективність діяльності органів публічної влади значною мірою посилюється завдяки можливостям вільного доступу до національних електронних інформаційних ресурсів; показано, що сфери розгляду звернень громадян торкнулися тенденції оптимізації взаємодії суб’єктів публічної адміністрації під час реалізації наданих їм повноважень через використання єдиних баз даних; доведено, що якісне опрацювання звернень громадян є кроком до поліпшення сервісу, що отримують громадяни України від своєї держави; з’ясовано, що попри численні наукові розвідки у сфері інформаційно-комунікаційної взаємодії в системі демократичного врядування, водночас, у таких дослідженнях вітчизняних науковців останнього часу по суті не розглядаються сучасні інформаційно-комунікаційні технології у сфері звернень громадян до органів публічної влади; описано новітні інформаційно-комунікаційні технології у сфері звернень громадян до органів публічної влади та вироблено відповідні рекомендації органам державної влади та органам місцевого самоврядування щодо посилення цієї ділянки надання якісних управлінських послуг громадянам; переконливо доведено, що саме електронне врядування здатне змінити безпосередньо природу влади, зробити її більш прозорою та підконтрольною громадськості, створити умови для нормального розвитку суспільства, своєчасного ухвалення поточних управлінських рішень та надання громадянам якісних управлінських послуг, насамперед у сфері звернень