Abstract:
Стаття присвячена аналізу методологічних і організаційних засад сучасної системи контролю й забезпечення якості продукції у сфері гостинності. Мета дослідження полягає у висвітленні сучасних стандартів системи контролю й забезпечення якості у сфері туризму та гостинності. Уході наукового дослідження використовувались такі загальнонаукові методи, як аналітичний метод, для аналізу державних стандартів у сфері забезпечення якості продукції та послуг; системний метод для визначення основних елементів системи управління якістю та їх взаємозв’язку та для визначення ключових чинників, що впливають на рівень обслуговування й конкурентоспроможності підприємств сфери гостинності. Під час дослідження автором були виокремлені основні фактори які впливають нарівень обслуговування в гостинному бізнесі. Встановлено, що для підвищення якості надання послуг і підвищення конкурентоспроможності необхідно вдосконалювати стан матеріально-технічної бази, підтримувати професіоналізм та компетентність обслуговуючого персоналу та постійно вдосконалювати якість обслуговування. В дослідженні розглянуті державні стандарти якостісфери туризму та гостинності такі, як ДСТУ ISO 10002:2019 Управління якістю. Задоволеність замовників. Настанови щодо розглядання скарг в організаціях, ДСТУ ISO 22483:2022 Туризм та пов’язані з ним послуги. Готелі. Вимоги до послуг, ДСТУ ISO 18513:2024 Туристичні послуги. Готелі та інші засоби розміщення туристів. Наголошено, що для професійного надання послуг клієнтам всі підприємства сфери туризму та гостинності повинні дотримуватися зазначених стандартів якості. При проведенні дослідження було встановлено, що ключову роль в сфері туризму та гостинності грає персонал і те як він виконує свої посадові обов’язки. Зокрема це стосується процесу організації проживання в готелі. Автором був розроблений та представлений весь процес організації проживання у готелі.