Abstract:
Предметом дослідження є фінансові моделі управління туристичними підприємствами таметоди оптимізації їх витрат для підвищення ефективності діяльності в умовах мінливої ринко-вої ситуації. Метою дослідження є аналіз існуючих фінансових моделей управління туристич-ними підприємствами та визначення шляхів оптимізації витрат з метою підвищення ефектив-ності їх діяльності і конкурентоспроможності на ринку. Методологічною основою статті є сис-темний підхід до аналізу фінансових моделей управління, метод теоретичного узагальнення тапрактичні підходи до управління витратами в туристичній індустрії.У результаті дослідження були визначені основні шляхи оптимізації витрат туристичнихпідприємств, такі як впровадження ABC-аналізу для точнішого визначення витрат на різні видидіяльності, використання фінансового левериджу для підвищення рентабельності капіталу, атакож автоматизація бізнес-процесів для зниження адміністративних витрат. Виявлено, що си-стематичний моніторинг фінансових показників і адаптивні моделі управління сприяють підви-щенню ефективності діяльності та стійкості підприємств на ринку.