Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Білоусов, Є.В. | |
dc.contributor.author | Марченко, А.П. | |
dc.contributor.author | Савчук, В.П. | |
dc.contributor.author | Білоусова, Т.П. | |
dc.date.accessioned | 2024-09-30T12:17:07Z | |
dc.date.available | 2024-09-30T12:17:07Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.citation | Білоусов Є.В. Використання метанолу у якості моторного палива для суднових двигунів внутрішнього згоряння. / Білоусов Є.В., Марченко А.П., Савчук В.П., Білоусова Т.П. // Двигун внутрішнього згорання. Всеукраїнський науково-технічний журнал. – Харків: вид. НТУ «ХПІ» – 2024. – № 1. – С 43-51. https://doi.org/10.20998/0419-8719.2024.1.06 | ru |
dc.identifier.issn | 0419-8719 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9776 | |
dc.description.abstract | Намір міжнародної морської організації до 2050 року скоротити викиди парникових газів до атмосфери у двічі в порівнянні з 2008 роком спонукали виробників суднових двигунів розпочати активні пошуки шляхів вирі-шення цієї задачі. Оскільки на цей проміжок часу суттєвих глобальних змін у структурі енергетичного обла-днання суден не передбачається, основні зусилля дослідників спрямовані на вирішення проблеми скорочення викидів на базі поршневих двигунів, які сьогодні становлять основу суднової енергетики. Технологією першого етапу скорочення викидів парникових газів, було переведення суднових дизелів на газові палива, і в першу чергу, на метан. Ці технології, які сьогодні вже широко використовуються на водному транспорті, дозволяють скоротити викиди парникових газів на 20…25%, але не вирішити проблему цілком. Сьогодні зрозуміло, що глобальне вирішення проблеми можливо лише при використанні в якості моторного палива сполук які, або є безвуглецевими, тобто не містять у своєму складі вуглецю взагалі, або є вуглецево нейтральними, тобто мі-стять вуглець вилучений з атмосфери біологічним або технологічним шляхом. Однією з таких сполук є міт-ловий спирт або метанол. На сьогодні більша частина метанолу в світі виробляється або з вугілля, або з природного газу, тому сумарні викиди парникових газів при спалюванні такого метанолу навіть перевищують викиди від спалювання нафтового палива, однак на відміну від останніх, ця сполука може бути отримана з біологічної сировини, або шляхом зв’язування атмосферного вуглецю. На сьогодні такий метанол, який отри-мав назву «зеленого» занадто дорогий, а технології його виробництва потребують подальшого розвитку. Статися це може тільки при наявності міжнародного стимулювання та регулювання цієї сфери виробниц-тва. Але для запровадження такого регулювання потрібне чітке усвідомлення технічної реалізуємості та економічної і екологічної доцільності використання метанолу в якості моторного палива. Саме тому провідні виробники сьогодні працюють над вирішенням цих питань. Їх вирішення вважається другим етапом на шляху до повної декарбонізації судноплавства, і на цьому етапі за останні роки є суттєвий прогрес. Саме аналізу сучасного стану питання щодо використання метанолу у якості моторного палива для суднових двигунів всіх типів та розмірностей присвячена ця стаття | ru |
dc.language.iso | other | ru |
dc.publisher | ХПІ | ru |
dc.relation.ispartofseries | ДВИГУНИ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ;1 | |
dc.subject | судновий двигун | ru |
dc.subject | метанол | ru |
dc.subject | пілотне вприскування | ru |
dc.subject | внутрішнє сумішоутворення | ru |
dc.subject | процес згоряння | ru |
dc.subject | вуглецево нейтральне паливо | ru |
dc.title | ВИКОРИСТАННЯ МЕТАНОЛУ У ЯКОСТІ МОТОРНОГО ПАЛИВА ДЛЯ СУДНОВИХ ДВИГУНІВ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ | ru |
dc.type | Article | ru |