dc.contributor.author |
Варнавська, Інна |
|
dc.contributor.author |
Чепок, Роман |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-02T16:50:45Z |
|
dc.date.available |
2024-08-02T16:50:45Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Варнавська, І., & Чепок, Р. (2024). Основні чинники професійного іміджу педагога. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (20), 228-233. |
ru |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/9724 |
|
dc.description.abstract |
У статті розглянуто міждисциплінарний підхід у вивченні професійного іміджу та його структури. Варто йогоаналізувати як «цілеспрямовано сформований образ», як «образ-подання». Найбільш розповсюджені визначення іміджу через «стереотип», «багатоаспектне явище», «соціально-психологічна освіта», «якість особистності», «інтегративну сукупність презентем», «самооформлення», «вираз очікувань людей».
Зазначено, що поняття «імідж» трактується досить широко і суперечливо, дослідники пояснюють цей феномен через соціальний емоційно забарвлений образ, що формується у процесі суб'єкт-суб'єктної взаємодії і символічно закріплює певну інформацію про суб'єкта, що є прологом до формування авторитету; стихійно соціально-психологічний феномен, що свідомо формується, виявляється в процесі самопрезентації суб'єкта й існуючий у формі двох взаємопов'язаних сторін: суб'єктивної та об'єктивної, позитивно взаємопов'язаний із соціальною ідентичністю, самооцінкою особистості, рівнем претензій – ставленням; сукупність основних якостей і професійних компетенцій, що включає характеристики високого рівня професіоналізму та спеціальну діяльність суб'єкта з його створення.
Визначено, що професійний імідж педагога формується, спираючись на думку про нього як про фахівця в освітньому середовищі, тому досить важливими у структурі є комунікативний, соціальний і професійний компоненти. Оскільки професійний імідж відноситься до особистісного типу іміджу, для нього є актуальними особистісні компоненти іміджу. Ці компоненти зазнають протягом життя незначні зміни щодо інших і можуть переважають над іншими, забезпечуючи стабільність і стійкість рис особистості, поведінки, діяльності.
Наголошено, що професійний компонент починає формуватися одночасно з професійно орієнтованими характеристиками особистості, проте він може мінімально бути представлений в іміджі за допомогою сформованих професійно орієнтованих структур особистості, і навіть практичних знань, умінь, навичок. Тому професійний компонент не є активним у формуванні індивідуального іміджу, але є суттєвою характеристикою професійного. Соціальний аспект іміджу характеризує соціальне місце і поведінку людини в соціумі. Сюди входять соціальний (суспільний) статус, соціальні ролі, моделі поведінки, а також соціальне і матеріальне оточення, стиль життя, основні соціальні контакти. |
ru |
dc.description.sponsorship |
The article considers an interdisciplinary approach to the study of professional image and its structure. It is worth analysing it as a ‘purposefully formed image’, as an ‘image-presentation’. The most common definitions of image are ‘stereotype’, ‘multidimensional phenomenon’, ‘socio-psychological education’, ‘personality quality’, ‘integrative set of presentations’, ‘self-image’, ‘expression of people's expectations’.
It is noted that the concept of ‘image’ is interpreted quite broadly and controversially, researchers explain this phenomenon through a social emotionally coloured image formed in the process of subject-subject interaction and symbolically fixing certain information about the subject, which is a prologue to the formation of authority; a spontaneously formed socio-psychological phenomenon that is consciously formed, manifested in the process of self-presentation of the subject and existing in the form of two interrelated parties: subjective and objective, positively interconnected with social identity, self-esteem, level of claims - attitude; a set of basic qualities and professional competences, including characteristics of a high level of professionalism and special activities of the subject to create it.
It has been determined that the professional image of a teacher is formed on the basis of the opinion about him/her as a specialist in the educational environment, therefore, communicative, social and professional components are quite important in the structure. Since professional image is a personal type of image, personal components of the image are relevant for it. These components undergo minor changes over the course of life relative to others and may prevail over others, ensuring stability and sustainability of personality traits, behaviour, and activities.
It is noted that the professional component begins to form simultaneously with professionally oriented personality characteristics, but it can be minimally represented in the image with the help of the formed professionally oriented personality structures, and even practical knowledge, skills, abilities. Therefore, the professional component is not active in the formation of an individual image, but it is an essential characteristic of a professional image. The social aspect of the image characterises the social place and behaviour of a person in society. It includes social (public) status, social roles, behavioural patterns, as well as social and material environment, lifestyle, and main social contacts. |
ru |
dc.publisher |
Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (20) |
ru |
dc.subject |
кафедра соціальних та поведінкових наук |
ru |
dc.subject |
професійний імідж педагога |
ru |
dc.subject |
структурні компоненти професійного іміджу |
ru |
dc.subject |
сутність професійного іміджу |
ru |
dc.subject |
державні освітні стандарти |
ru |
dc.subject |
професійний стандарт педагога |
ru |
dc.title |
Основні чинники професійного іміджу педагога |
ru |
dc.title.alternative |
THE MAIN FACTORS OF THE TEACHER'S PROFESSIONAL IMAGE |
ru |
dc.type |
Article |
ru |