Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Матусяк, Галина | |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T06:44:38Z | |
dc.date.available | 2024-05-20T06:44:38Z | |
dc.date.issued | 2024-05 | |
dc.identifier.citation | Матусяк Г. Міфологічні сценарії у збірці Максима Кривцова «Вірші з бійниці». Причорноморські філологічні студії: науковий журнал. №4. 2024. С.69-74. | ru |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9385 | |
dc.description.abstract | Трагічний досвід, який у високих дозах отримують українці, вимагає естетичного переосмислення й вербалізованої емоційної реакції, що допомагає відредагувати власну картину світу відповідно до нових реалій і витворити з хаосу довколишнього буття впорядкований внутрішній космос його особистої рецепції та оцінки. Творчість М. Кривцова, який загинув на фронті 7 січня 2024 року, є унікальним явищем у сучасній українській літературі, оскільки становить собою художню артикуляцію досвіду бійця, вербалізованого синхронно з трагічними подіями війни, що триває. Його вірші є самобутньою рефлексією безпосереднього свідка й учасника військових дій, який гранично чуттєво ословив пережиті драми, віднайшовши власну поетичну мову, придатну для візуалізації сучасних трагедій у всьому їх розмаїтті. Кількість публікацій, присвячених доробку М. Кривцова ще досить незначна, оскільки його єдина поетична книга лише торік побачила світ. Метою статті було проаналізувати твори збірки «Вірші з бійниці», виявити в ній інтертекстуальні коди й міфологічні сценарії, а також визначити неоміфологічні домінанти поезії М. Кривцова. Студіюючи тексти автора, послуговувалися терміном «міфологічний сценарій» з опертям на монографію Ю. Вишницької. Аналіз поезій збірки М. Кривцова «Вірші з бійниці» засвідчує, що авторові властивий неоміфологіний тип мислення, який виявляється в інтерпретацій сучасної дійсності крізь призму міфології з використанням прийому ресемантизації. Поет здебільшого реміфологізує біблійні сценарії початку й кінця з відповідними образами, мотивами та сюжетами, застосовуючи їх «мілітарне» аранжування. Найбільш часто повторюваним є міфосценарій кінця, що відображається в наскрізному мотиві смерті й багатоликому образі Бога, який, з одного боку, є трансцендентним і всемогутнім, а з іншого, по-людськи тілесним і вразливим. У збірці «Вірші з бійниці» передусім артикульовано наратив любові, закоріненої в біблійній ідеї месіанства. Перспективи подальших досліджень убачаємо в компаративному аналізі лірики М. Кривцова з поезіями інших сучасних авторів про російсько-українську війну. | ru |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | ru |
dc.subject | неоміфологізм | ru |
dc.subject | інтертекстуальні коди | ru |
dc.subject | художній образ | ru |
dc.subject | мотив | ru |
dc.subject | сюжет | ru |
dc.subject | мілітарне аранжування | ru |
dc.subject | сакралізація | ru |
dc.subject | десакралізація | ru |
dc.subject | хронотоп | ru |
dc.subject | ресемантизація | ru |
dc.title | Міфологічні сценарії у збірці Максима Кривцова «Вірші з бійниці» | ru |
dc.title.alternative | Mythological scenarios in Maksym Kryvtsov’s book «Poems from the shot hole» | ru |
dc.type | Article | ru |