Abstract:
Мета дослідження – з’ясувати специфіку емотивності синтаксичного рівня в текстах медіановин на матеріалі англомовного інтернет-ресурсу “Sprudge”, що висвітлює стан розвитку виробництва кави та функціонування підприємств, які займаються її переробкою, а також закладів індустрії гостинності, що реалізують кавову продукцію. Ставимо завдання, виконання яких передбачає її досягнення: 1) ідентифікувати синтаксичні маркери емотивності в новинних текстах сайту “Sprudge” за 2023 рік; 2) систематизувати виокремлені структури; 3) виявити, з якими емоціями вони корелюють. Новизна дослідження полягає в тому, що наявні публікації, у яких розглядають питання емотивного синтаксису, стосуються творів художньої літератури, тоді як спостерігаємо брак таких розвідок на матеріалі медіановин. Для досягнення поставленої мети було використано методи комплексного та компонентного аналізів. Лінгвістичне дослідження контенту англомовного сайту “Sprudge” уможливило виокремлення синтаксичних одиниць із маркерами емоційності й групування їх за типами конструкцій: питальні речення загалом і риторичні питання зокрема (неповні речення, питально-стверджувальні моделі, градація), окличні речення, повтори, парцельовані конструкції та вставні слова. Виявлено, що експресивність ідентифікованих емотивних одиниць може посилюватися за рахунок використання розділового знака «три крапки», а також графічного виділення. Виявлені емотивні конструкції переважно корелюють із позитивними емоціями радості, любові, задоволення, проте трапляються й синтаксичні засоби вираження схвильованості, розгубленості, смутку і навіть гніву. За частотністю використання серед емотивних синтаксичних одиниць переважають питальні речення (як у текстах дописів, так і в їхніх назвах). Перспективи подальших досліджень убачаємо в з’ясуванні специфіки емотивного синтаксису на матеріалі медіановин про інші галузі економіки.