Abstract:
Дисертація присвячена проблемі підготовки підлітків до самостійних занять фізичною
культурою як до свідомої фізкультурно-спортивної діяльності, спрямованої на фізичний розвиток,
самовдосконалення, самореалізацію особистості. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в
педагогічній науці та практиці.
У дослідженні науково обгрунтована та експериментально перевірена технологія підготовки
підлітків до самостійних занять фізичною культурою, що включає такі етапи: мотиваційно організаційний, когнітивний, процесуально-діяльнісний і контрольно-коректуючий, які
забезпечують формування позитивного ставлення шляхом стимулювання підлітків до
саморефлекторної діяльності, оволодіння знаннями про зміст занять фізичною культурою,
організацію практичних дій щодо здійснення самостійної фізкультурно-спортивної діяльності,
виконання самокорекції на основі оволодіння методикою діагностики й самодіагностики.
Ефективності впровадження педагогічної технології сприяв авторський посібник для учнів 5-7
класів “Самоучитель з фізичної культури”.
Основні положення та рекомендації для вчителів і школярів з питань підготовки учнів до
самостійних занять фізичною культурою з метою зміни своїх фізичних сил і здоров’я впроваджено
у практичну діяльність загальноосвітніх шкіл