dc.contributor.author |
Грановська, Вікторія |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-22T19:06:37Z |
|
dc.date.available |
2020-06-22T19:06:37Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Конкурентні стратегії розвитку аграрних підприємств у глобалізованому світі / В. Г. Грановська // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія : Економіка і менеджмент. - 2016. - Вип. 1. - С. 84-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vsna_ekon_2016_1_20 |
ru |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4177 |
|
dc.description.abstract |
В статті досліджено основні тенденції розвитку суспільних відносин суб’єктів аграрного сектору в умовах конкурентного середовища в глобалізованому світі. Доведено необхідність удосконалення системи стратегічного управління аграрними підприємствами через реалізацію загальної конкурентної стратегії, що об’єднує ряд функціональних конкурентних стратегій, формуючи модель забезпечення конкурентоспроможності аграрного формування. Виділено основні етапи застосування алгоритму прийняття управлінського рішення щодо реалізації конкурентної стратегії.
The article studies the main tendencies of development of public relations of the entities in the agricultural sector under conditions of competitive environment in the globalized world. It examines the theoretical approaches to the formation of paradigm of the agricultural enterprises’ competitivenes. It proves the existence of direct relationship between the level of competitivenes of the entity and the efficiency of measures of strategic management of the enterprises. The main criteria of forming the enterprise’s
competitive advantages in the globalized world are determined. The impact of factors of ensuring the effective implementation of competitive strategies is generalized, grouped and analyzed as well. The need for improvement of the system of strategic management of the agricultural enterprises through the implementation of the common competitive strategy that combines a number of functional competitive strategies for the formation of the model of ensuring the agricultural enterprise’s competitiveness is proved. The main stages of applying the algorithm of making managerial decisions as to the implementation of competitive strategy is highlighted.. It is substantiated that the basis of creating the model of managing the enterprise’s competitiveness under globalization conditions must include a complex approach, the essence of which is to bring together a number of functional strategies which elaborate and form the general competitive strategy through strengthening the competitive advantages of each direction. |
ru |
dc.language.iso |
other |
ru |
dc.publisher |
Вісник Сумського національного аграрного університету |
ru |
dc.subject |
аграрні підприємства |
ru |
dc.subject |
agricultural enterprise |
ru |
dc.subject |
глобалізація |
ru |
dc.subject |
globalization |
ru |
dc.subject |
інноваційний розвиток |
ru |
dc.subject |
innovative development |
ru |
dc.subject |
інтеграція |
ru |
dc.subject |
integration |
ru |
dc.subject |
конкурентна стратегія |
ru |
dc.subject |
competitive strategy |
ru |
dc.subject |
конкурентні умови |
ru |
dc.subject |
competitive conditions |
ru |
dc.subject |
конкурентоспроможність |
ru |
dc.subject |
competitiveness |
ru |
dc.subject |
конкуренція |
ru |
dc.subject |
competition |
ru |
dc.subject |
ринкове середовище |
ru |
dc.subject |
market environment |
ru |
dc.subject |
стратегічне управління |
ru |
dc.subject |
strategic management |
ru |
dc.subject |
стратегія розвитку |
ru |
dc.subject |
strategy of development |
ru |
dc.subject |
Кафедра готельно-ресторанного та туристичного бізнесу |
ru |
dc.title |
КОНКУРЕНТНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ В ГЛОБАЛІЗОВАНОМУ СВІТІ |
ru |
dc.type |
Article |
ru |