DSpace Repository

БАГАТОВИМІРНИЙ ОБРАЗ КИТАЮ У ТРЕВЕЛОГАХ СОФІЇ ЯБЛОНСЬКОЇ

Show simple item record

dc.contributor.author Матусяк, Галина
dc.date.accessioned 2025-02-10T13:22:53Z
dc.date.available 2025-02-10T13:22:53Z
dc.date.issued 2024-12
dc.identifier.citation Матусяк Г. Багатовимірний образ Китаю у тревелогах Софії Яблонської. Південнийй архів. 2024. Вип. 99. С. 54-61. ru
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10400
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати багатовимірний образ Китаю в тревелогах С. Яблонської, з’ясувати специфіку його візуалізації в книзі «З країни рижу та опію», а також окреслити характерні ознаки ідіостилю письменниці. Методи. У дослідженні використано біографічний метод, що дозволив виявити зв’язки між творами авторки та її життєписом. Застосування культурно-історичного методу уможливило розгляд тревелогів С. Яблонської в контексті реалій тогочасної доби. Книгу «З країни рижу та опію» також проаналізовано із залученням інструментарію літературної етноімагології (вивчення етнообразу Китаю), постколоніальних студій (визначення антиколоніальних акцентів у нарації авторки) та інтермедіальних досліджень (виявлення міжмистецької інтеракції та з’ясування впливу кінематографу на ідіостиль С. Яблонської). Результати. У ході дослідження виявлено інтермедіальний характер творів С. Яблонської, що полягає не лише у використанні світлин для ілюстрування книг, але й у застосуванні кінематографічних прийомів для візуалізації відвіданих теренів, адже авторка в силу своєї діяльності підтримувала цю взаємодію між кіно та літературою. Зосередження письменницької уваги на чужоземній екзотичності є невід’ємним елементом етнообразу й характерною рисою подорожніх есеїв С. Яблонської. Авторка тревелогів сприймала зустріч із Іншим як діалог культур, а її нарація сповнена неприйняття культурного імперіалізму, що заперечує витіснення орієнтальної культури європейською цивілізацією. Висновки. Багатовимірний етнообраз Китаю, репрезентований у збірці тревелогів С. Яблонської «З країни рижу та опію», дозволяє акцентувати послідовний і системний підхід авторки до вивчення різних проявів життя мешканців країни, що оприявнюється в докладних характеристиках сільського господарства, побуту, культури й політики, у панорамному світобаченні й увазі до деталей із використанням кінематографічних прийомів. Мандрівниця не лише документально фіксує важливі для сходознавців деталі тогочасного Китаю, а й супроводжує їх коментарями, що відображають філософське осмислення побаченого й відчутого. У тревелогах виразно візуалізовано образ авторки, яка постає сміливою, ризикованою, рішучою, амбітною жінкою з чіткими політичними переконаннями і світоглядними орієнтирами, якій вдалося втілити в життя грандіозні для свого часу задуми та проєкти. ru
dc.publisher Херсонський державний університет ru
dc.subject тревелог ru
dc.subject етнообраз ru
dc.subject інтермедіальність ru
dc.subject антиколоніальні акценти ru
dc.subject ідіостиль ru
dc.subject кінематографічне мислення ru
dc.subject Я/Інший ru
dc.title БАГАТОВИМІРНИЙ ОБРАЗ КИТАЮ У ТРЕВЕЛОГАХ СОФІЇ ЯБЛОНСЬКОЇ ru
dc.title.alternative THE MULTIDIMENSIONAL IMAGE OF CHINA IN SOFIIA YABLONSKA’S TRAVELOGUES ru
dc.type Article ru


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account