dc.description.abstract |
Майбутнє розвитку громад та туризму в Україні залежить від здатності всіх зацікавлених сторін працювати разом, враховуючи рекомендації і знаходячи компроміси. Спільна взаємодія, включення і розуміння інтересів і потреб кожної сторони є важливим для створення стійкого та ефективного туристичного сектора, який принесе користь як бізнесу, так і громаді. Ми сподіваємося, що ці рекомендації стануть основою для подальшої роботи і сприятимуть зеленому розвитку громад України.
За даними Державної служби статистики в Україні у 2019 році нараховувалось 5335 закладів розміщення (із них готелів 3165 од.) загальною кількістю місць 370,5 тисяч од., кількість відвідувачів 6,96 млн. осіб, кількість ночівель 18,5 млн. людино-ніч. І це без урахування потенціалу санаторіїв, дитячих оздоровчих таборів, квартир, які здаються приватними особами. Що стосується ресторанного господарства, то станом на 2021 рік їх кількість 14,7 тисяч од., вартість наданих послуг – 14,1 млрд. грн. Отже, більше 20 тисяч закладів гостинності, які створюють 3,6-6,3 % ВВП України є об’єктом для впровадження змін. Відповідно до підрахунків фахівців, HoReCa України створює 97,1 тис. тонн ТПВ (1 % від загальної кількості ТПВ в Україні без урахування потенціалу санаторіїв, дитячих оздоровчих таборів, квартир, які здаються приватними особами). Але дуже важливо, що саме побутові відходи в багатьох випадках є дуже помітними і створюють ефект “розбитих вікон”, відштовхуючи туристів.
Сектор HoReCa є однією зі складових зеленої відбудови України.
Впроваджуючи безвідходні (Zero Waste) і кліматично дружні (Climate Friendly) рішення, заклад отримує економічні, екологічні і соціальні переваги. Зокрема: заощадження на транспортних витратах завдяки оптимізації логістики закупівель; економія за рахунок запобіганню марнуванню їжі; скорочення витрат на закупівлю одноразової тари та посуду, паковання, і зменшення обсягу відходів; заощадження через скорочення кількості та частоти вивозу відходів, особливо за наявності свого майданчика для відходів — оплата буде за фактичний вивіз за принципом PAYT (pay as you throw (з англ.) — плати за стільки, скільки викидаєш); зменшення кліматичного сліду закладу; підвищення привабливості закладу для свідомих українських і міжнародних туристів; покращення інвестиційної привабливості; можливість своїми знаннями, вміннями, досвідом, професійними навичками зробити Україну більш екологічною вже сьогодні.
У той же час, туристична індустрія доволі гнучко реагує на запити та тренди сьогодення, маючи прямий та опосередкований вплив на гостей, громаду, інші бізнеси, тому може суттєво вплинути на наближення громади до сертифікації Zero Waste City. У Європейському Союзі до цієї сертифікації приєднались вже понад 450 громад. В Україні 2 громади Львів і Люботин доєднались до програми, створена платформа, де представлені критерії сертифікації. |
ru |