Abstract:
Адаптація діяльності підприємств до турбулентності економічних процесів у внутрішньому і зовнішньому сереоовигці потребує систему взаємопов'язаних поглядів і підходів до раціонального і ефективного управління стратегічним розвитком підприємства. Проведений аналіз концептуальних положень наукових шкіл стратегічного управління дозволив виділити найбільш істотні аспекти стратегічного підходу до управління розвитком підприємством: формування стратегії розуміється як продуманий процес свідомого, напруженого та жорстко контрольованого процесу мислення; стратегія розглядається як перспектива; однією з умов ефективного стратегічного управління є необхідність урахування безлічі різноманітних чинників функціонування підприємства. На основі теоретичних та методологічних підходів дослідження розроблено концепцію формування стратегії розвитку підприємства готельного господарства, яка базується на аналізі зовнішнього і внутрішнього середовища та їх відповідності глобальній цілі розвитку підприємства, що дозволить значно підвищити ефективність прийнятих управлінських рішень.
Наукове обгрунтування концепції стратегічного розвитку пов'язано із уточненням змісту поняття «стратегія». Автором пропонується власне його визначення: «стратегія - це комплекс дій, заходів та механізмів підприємства, з урахуванням його ресурсного потенціалу, для виконання всіх поточних і майбутніх зобов'язань з метою збільшення ринкової вартості підприємства та досягнення конкурентних переваг на ринку». Обгрунтовано, що концепція управління стратегічним розвитком підприємства являє собою систему взаємопов'язаних поглядів і підходів до розуміння його сутності, визначає його цільові орієнтири і інструменти, механізми їх досягнення, вибору моделей організації управління, відповідних стратегічним цілям розвитку, та обгрунтування критеріїв оцінки стратегічного розвитку, що визначається конкурентною позицією підприємства на ринку. Тому вироблена стратегія насамперед забезпечить ефективне генерування прибутку, збільшення масштабів діяльності, підвищення привабливості бізнесу для власників підприємств готельного господарства.