Abstract:
Проведено комплексне дослідження ринку харчових яєць в Україні з точки зору формування попиту і пропозиції, насичення ринку, рівня конкуренції і монополізації, ціноутворення і зовнішньоекономічної діяльності. Встановлено, що ринок є складною організаційною структурою, пропозицію на якому формують різні організаційно-правові форми господарств. Обґрунтовано особливості досліджуваного ринку, які обумовлені унікальністю продукції, її значенням в харчуванні населення, умовами і термінами реалізації, рівнем задоволення попиту і платоспроможності населення, інтеграційними процесами в сфері переробки і реалізації продукції, розвитком зовнішньоекономічних відносин. На основі балансів продукції за категоріями господарств визначені основні тенденції і найбільші регіони-виробники продукції, які контролюють ситуацію на ринку. Обґрунтовано рівень конкуренції на ринку харчових яєць, визначені основні компанії-виробники та їх частка на ринку. Проведена оцінка експортно-імпортних потоків продукції та стан світового ринку за основними регіонами. Визначені перспективи розвитку галузі яєчного птахівництва та стабілізації цінової ситуації на ринку харчових яєць.